18 Şub 2011

İnternet'te Zamanda Yolculuk!

Ben internetle 1998′de tanıştım. O yılın sonuna kadar Google henüz Stanford Üniversitesi’nde bir prototipti. Arama için Altavista, e-mail için Lycos ve Hotmail kullanıyordum. Google ve Hotmail hala yaşayanlardan. İlk çıktıklarında nasıl göründüklerini hatırlayan var mı?

Bu ekran görüntüsünü Wayback Machine‘den buldum. İnternette 150 milyardan fazla sitenin 1996′dan beri arşivlerini tutmuşlar. Dün değişik sitelerin eskiden nasıl göründüklerine bakarak epey bir zaman harcadım. Özellikle de bugünün başarılı şirketlerinin gelişimlerini görmek çok ilgimi çekti (mesela Apple). Bu arada, Crebro’da orada. Sizin de buluşlarınızı bekliyorum.

İnternette site tasarımları çok hızlı bir şekilde eskiyor. Bir tasarımın aşağı yukarı ömrü 1 yıl. Ondan sonra renk temaları, teknikler, yazı tipleri … vb. diğer sayfalara göre eski görünmeye başlıyor. Başarılı sitelerin hemen hemen hepsinde ortak olan bir şey belli özelliklerine baştan beri sadık kalmış olmaları. Google bunun en uç ve açık örneği. Ama diğerlerinde de hemen farkedeceksiniz.

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazınız...

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa